dinsdag 21 augustus 2012

Boek favourite - Homespun style


 
Op sommige boeken wordt je gewoon meteen verliefd. Homespun Style is daar een van. Tot voor een paar weken geleden had ik nog nooit van die stijl gehoord. Terwijl ik een woonneuroot ben in hart en nieren, een rijtje woonboeken heb waar een gemiddelde stylist jaloers op is, op elke woonbeurs te vinden ben en een abonnement heb op maar liefst 3 woonbladen. Ik vond het boek bij Het Grote Avontuur in Amsterdam. Een aanrader om te bezoeken trouwens.

 
 
 
Dit boek gebruikte ik als inspiratiebron voor mijn atelier.

 

 
De interieurfoto's in dit boek, zijn doorspekt van creativiteit en recycling. Die 2 items zijn op mijn lijf geschreven. Nu ik regelmatig blog, bekijk ik mijn huis anders. Ik kom al jaren op rommelmarkten en bij de kringloopwinkels. Alles wordt geverfd, gepimped of zelfgemaakt.

 

 
Toen ik, na een aantal jaren in een heel oud huis, in een nieuwbouwhuis kwam wonen, was het even slikken. Want hoe ga je een 13-in-een-dozijn-huis omtoveren tot een plek die je aantrekt als een jas. Een snufje kringloop, aangelengd met een flinke scheut creativiteit, twee rechterhanden en zie daar: de Homespun Style.

Bron en boekgegevens: Homespun Style by Selina Lake ISBN 978-1-84975-201-5

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er gezellig uit op de foto's. Ik heb ook enkele boeken en zie op pinterest prachtige ideeën, maar het omzetten in iets in m'n eigen huis vind ik heel erg lastig. Te weinig durf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mooie van je interieur aanpassen is, dat je het geleidelijk kan doen. Begin eens met andere kussenhoesjes. Of gooi een kleed over de bank. Ook een tafelkleed hoeft niet duur te zijn, maar maakt wel verschil. Een groep met vaasjes met verse bloemen en je kamer zit er heel anders uit. Gewoon beginnen ;).

      Verwijderen