vrijdag 7 september 2012

Punniken (ja, echt waar)



Weet je het nog, van de lagere school? Punniken? Wat we toen met zo'n hele lange streng van wol deden weet ik niet meer, maar iedereen leerde het op school. Het doel ervan is me ook totaal ontgaan. Blijkbaar om meisjes een plezier te doen en jongens rustig te houden? Geen idee. Het is wel een trend op dit moment. Dan rijst weer de vraag: wat doe je met zo'n lange streng van wol? En wordt het op school nog steeds geleerd bij handvaardigheid? Of zeg ik nu hele rare dingen?


 
 
Ik besloot mijn neon roze wol mee op vakantie te nemen en kocht bij Dille en Kamille een punnikpaddestoel (leuk woord voor Wordfeud). Hier kreeg je ook meteen een uitleg bij, want hoe begon je ook alweer?
 
 
 
 
Ik kan me niet herinneren dat punniken zo ontspannend was. En zo punnikte ik op het strand, voor de televisie, op het terras en in de auto. Voor ik het wist had ik een streng van ongeveer anderhalve meter. Op Pinterest deed ik een idee op om ijzerdraad door de holle streng te duwen. Zo kun je het alle kanten opbuigen.
 
 
 
 
Je kunt ook met meerdere kleuren werken.
 
 
 
 
Dit kun je nu ophangen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Op de woonbeurs in de RAI zag ik vorig jaar een standaard kussen met daarop een hart van, jawel, gepunnikte wol. Gewoon erop naaien en klaar. Je kunt er een sluiting aan vastmaken zodat je het als armband kan dragen. Leuk, in een aantal kleuren bij elkaar.
 
Een heel fijn weekend!
 

2 opmerkingen:

  1. Hi,
    Ik ontdekte je blog net en wat deel je een leuke creatieve ideeën!

    Fijne week, liefs Samira

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog en fantastische ideeën! Ik vind je punniken verhaal super! Ga ik wat mee doen! Fijne dag :-)

    Liefs Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen