dinsdag 2 oktober 2012

Woonkleed haken van grannysquares

 

En toen was de dag daar. Ik begon met het haken van grannysquares. Waar velen mij zijn voorgegaan, hobbel ik daar achteraan. Een voordeel daarvan is dat ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden, maar dat er duidelijke tutorials bestaan zodat je het jezelf kunt aanleren.

 
 
 
Zoals je kunt zien moet ik er nog een eh... paar.
Maar ik laat me niet ontmoedigen, want het is erg verslavend. Je kunt een hele duidelijke tutorial hier vinden: http://bymiek.blogspot.nl/2011/12/haakles-voor-beginners-les-5.html

Na een aantal squares kwam de ongeduldige madame naar boven en was ik toe aan een snel project. Hierbij stop je niet bij 3 gehaakte vierkanten, maar haak je door. Je maakt dus na het 3e vierkant een 4e, een 5e en een zesde. Enfin, je snapt dat je pas stopt als je de maat hebt van het dekentje, kussentje of in mijn geval, een kleed voor een krukje hebt.




Bij een kleed voor een kruk haak je, als je de juiste afmeting hebt, een rij vasten zodat je het kleed over het krukje kan trekken.




Tot mijn grote vreugde had een vriendin van mijn moeder nog een gehaakt retrokleed liggen. Helemaal fout, maar zo ontzettend leuk. Janet, bedankt! Ik ben er ontzettend blij mee.




Ik haak ondertussen verder aan het witte zomerkleed met kleurtjes en hoop voor de volgende zomer klaar te zijn... (of in elk geval de zomer erna).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten