woensdag 21 november 2012

Gezellig dat je er bent...

 
 
Ik ben gek op voordeuren, waarbij je bij de aanblik nieuwsgierig wordt naar de rest van het huis. Waar je eigenlijk stil had willen staan om alles eens goed te bekijken. Tegen mensen die moeite doen voor een welkom die zegt "Gezellig dat je er bent" wil ik dit zeggen: "Dank! Mijn waardering is enorm". Sint Maarten lopen met mijn kinderen was een geweldig visueel feestje. Overal grote lantaarns met kaarsen, herfstdecoraties, lampions aan de voordeur en een gezellige hal. De enige avond in het jaar dat je kan aanbellen bij die prachtig versierde voordeur en kijken welke mensen erbij horen. 
 
 
 
 
Achter onze deur woont de familie Snor, waarvan niemand echt een snor heeft, maar dit terzijde. En dit is onze hal. Luiken die ik van het grofvuil heb gered (lees: geruild voor een sixpack bier), een gepimpte lamp van de kringloop, een bank met een jasje van behang en gezellige gordijntjes.
 
 
 
 
De items op de muur veranderen regelmatig. Ik heb een tijdje teksten geborduurd. In de goudkleurige lijst zit een lapje waarop staat "Nu is het opeens mijn kind". Het komt uit het boekje "Achterlijke Gladiool - Borduren voor Bitches". Een erg lollig boekje en een aanrader voor mensen die graag borduren met een gniffel ;-).
 
 
 
 
Deze tekst schreef ik met een porseleinstift op het raam. De tekst is gemakkelijk te verwijderen om er weer iets anders op te schrijven. Een hal met een flinke knipoog die zegt: "Gezellig dat je er bent...!"
 
 
 
 
 

1 opmerking:

  1. Hee mevrouw Snor, wat een heerlijke binnenkijker bij jou. Helaas zijn mijn kinderen te groot voor St. Maarten. Maar jij verwoordt precies wat ik ook altijd heb als ik kijk naar voordeuren.
    Wie zouden daar achter zitten?
    Onze eigen voordeur ondergaat regelmatig een verandering. Met een rieten krans als vaste basis. Nu heb ik hem versierd met kleine juten zakjes en een geruite lapje met een tekstje erop. "De zak van de Sint". Soms zie ik de mensen die bij ons aan de deur komen om iets in de brievenbus te doen, even stil staan om de tekst te lezen. Daar ga ik van glimlachen. Groetjes !!

    BeantwoordenVerwijderen