zaterdag 23 februari 2013

Berlijn



Ik heb een nieuwe liefde. Meneer Snor en ik zijn al 10 jaar samen en ik vond het tijd om er een nieuwe liefde aan toe te voegen. Tot mijn verbazing gaf hij mij gelijk. Sterker nog, hij vond het een goed idee! In de afgelopen week waren we in Berlijn. Wat een wereldstad! We zijn er allebei als een blok voor gevallen.


 
 
Cultuur, geschiedenis, kunst op muren en gebouwen, grote contrasten, exposities, grote winkelcentra, vintage zaakjes en creatieve wijken. Berlijn heeft het allemaal.
 
 
 
 
De stad heeft een uitgebreid stelsel van openbaar vervoer. Wij waren enorm fan van de U-bahn. Met een 48- of 72-uurs kaart, kun je 3 dagen onbeperkt reizen met metro, tram en bus. Naast de top 10 van historische bezienswaardigheden waaronder Checkpoint Charlie, Brandenburger Tor, Kurfüsterdamm, de Reichtstag en overblijfselen van de Berlijnse Muur bleef ik me verbazen over de schilderingen op muren, kantoren en flats. Berlijn is eigenlijk één grote kunstexpositie.
 
 


Naast grote shoppingmalls met winkels in de mega versie als Vero Moda, H&M, Mango en Zara, kun je in wijken als Prenzlauer Berg en Kreuzberg je creatieve hart ophalen in één van de vele winkels met veelal handgemaakte spullen. Daarover later meer.


 
 
Zelfs daar vond je de moustache...
 
 
 

We kwamen gister terug maar ik moet mijn draai nog even vinden. Mijn lijf is terug in Nederland, maar mijn hart is nog even in Berlijn ;-).


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten