donderdag 30 mei 2013

Verbouwen #deel 1


 
Al jaren droom ik van openslaande deuren. Wat lijkt het me mooi om 's morgens in de zomer de deuren open te gooien en het gevoel te hebben dat je de hele dag buiten bent. Binnen nu en 4 weken is het eindelijk zover. Villa Snor wordt gepimpt met openslaande deuren en een terrasoverkapping. 
 

 
Ken je de reclame (met prachtige muziek van Pete Philly & Perquisite met Mystery Repeats) van Karwei? Dat een mevrouw rondkijkt in haar woonkamer en ziet hoe het wordt? Dat ben ik! Nou ja, niet echt, maar zo werkt het ook voor mij. In mijn hoofd zijn de openslaande deuren al klaar en zit ik onder de terrasoverkapping op ons inmiddels ge-restylde terras. Tis mooi geworden, by the way ;-).

 
De werkelijkheid is even anders. Naast het nuchtere feit dat je de financiën moet regelen, is het niet alleen een kwestie van een aannemer bellen en de boel regelen. Over allerlei details moet je beslissingen nemen. Wij hebben onderhand een hotline met onze aannemer. "Arme man", denk ik wel eens, als ik kom met de zoveelste vraag. Tja, wij zijn nu eenmaal geen doorgewinterde verbouwers. Ik ben ook van het type: joh-das-zo-klaar! Onderschatten van een klus is my middle name, zeg maar.

Wordt vervolgd... ;-)

.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen