vrijdag 5 juli 2013

Verbouwen # deel 2

De vakantie is begonnen. Mensen om me heen pakken hun koffers, bekijken het weerbericht op de plek van bestemming als onderdeel van de voorpret en sleutels worden uitgewisseld met de buren die voor de kat gaan zorgen. En ik? Ik heb geen enkele haast om weg te gaan.
 
 
 
 
Dit was ons terras. Een tafel van een oude deur en schragen van VTWonen, een tuinbankje en stoelen van Intratuin. De vloerkleden zijn strandkleden van de Hema en de schouw op de achtergrond maakte ik zelf van tuinhout. Ook de plantenbakken maakten we zelf. Ik vermaakte me hier prima, maar openslaande deuren en een veranda spreken al jaren tot mijn verbeelding. Het idee van het verlengen van je woonkamer en tegelijkertijd buiten zijn vind ik heerlijk.
 
 
 
 
 
En dit is ons terras nu. Aan de keukentafel zitten met de deuren open is een feestje, want je zit nagenoeg buiten. De overkapping biedt beschutting tegen regen en de felle zon, maar laat genoeg licht door zodat het binnen niet donker wordt. De tafel is een oude asperge-bak die wit is geverfd en voorzien is van stoere wielen.
 
 
 
 
De houtkachel is de nieuwste aanwinst op het terras. Heerlijk om tot laat buiten te kunnen zitten, want we zitten lekker warm en er zit ook verlichting verwerkt in de dwarsliggers van de overkapping. Je begrijpt: ik heb eigenlijk niet zo'n haast om op vakantie te gaan. Tijd om in een lagere versnelling te leven. De komende weken is het daarom even wat rustiger op mijn blog. 
 
Alvast een hele fijne vakantie! 
 


4 opmerkingen:

  1. Mooi geworden zeg! Ziet eruit als een heel fijn plekje om je vakantie door te brengen. Geniet ervan! Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er erg mooi uit!!! Heerlijk zo die openslaande deuren (ook een wens van mij;)
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er prachtig uit bij je.... doet echt niet onder voor de plaatjes die je bij iemand anders vond. Ook wij zijn niet op vakantie, we zijn het huis buitenom aan het schilderen... En we gaan de schuur nog verbouwen zodat dat ook een leuk hoekje wordt. Je openslaande deuren en overkapping wil ik gelijk ook kopieëren, maar daar moeten nog even voor sparen... Volgend jaar misschien.... Je foto's sla ik even op als voorbeeld, kan ik ze aan manlief laten zien...haha... Fijne vakantie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het compliment :-). We zijn er ontzettend blij mee. Leuk om met je huis en tuin bezig te zijn. Ben benieuwd naar je schuur. Je maakt er vast weer iets prachtigs van! Geniet van het mooie weer en je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen