vrijdag 30 augustus 2013

Let's recycle again!

Het leuke van recyclen is dat je met weinig geld iets nieuws hebt in huis. Zoals ik al eerder schreef moet je creatief zijn om te recyclen. Je moet iets kunnen zien, wat een ander troep vindt. Zo vroeg een oom van mij (automonteur van beroep) eens aan mijn vader wat ik leuk zou vinden voor mijn verjaardag. Mijn vaders antwoord was "Kijk in de werkplaats of je nog wat hebt liggen wat oud en roestig is en doe er een pakpapiertje om. Vindt ze hartstikke leuk, die oude troep!".
 
 
 
 
In de plaatselijke kringloop (ik zou er een woonwinkelfavourite van kunnen maken) kwam ik eens een Gispen dossierkast tegen voor 25 euri. Meneer Snor keek bedenkelijk bij mijn enthousiasme en probeerde dat te temperen door te zeggen: "Wat moeten we ermee?". (Deze zin herhaalt hij meerdere keren per jaar.) En gelukkig voor ons allebei, vind ik altijd een plekje waar we beiden mee kunnen leven. Die van ons kwam naast de werktafel in de kamer. We hebben allemaal onze eigen la. Spelletjes, tekeningen, telefoongidsen, de hele administratie in nette mappen... Alles past erin. En meneer Snor wil 'm niet meer kwijt ;-).
 
 

 
 
En als dit fraaie exemplaar zich zou aandienen voor een leuk prijsje, zou ik ook geen nee zeggen.
 
 
 
Van rommelmarkten, kofferbakfeesten en vide greniers (als ik in Frankrijk ben) word ik altijd lichtelijk nerveus. Ik focus me op wat ik een aanvulling vind voor mijn huis, scan met militaire precisie het handelswaar om vervolgens naar huis te gaan met heel iets anders. Ken je dat? Ach, blijft leuk dat recyclen. Ik struin dit weekend in Nijmegen! En jij?
 
Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen