vrijdag 9 augustus 2013

Zelf een tas maken

Kleding, een fototoestel, een ipod met de fijnste strandnummers en een e-reader. Allemaal dingen die in de vakantiekoffer meegaan op een zonnige bestemming. Bij mij ging, naast bovenstaande dingen, ook mijn naaimachine mee. Ja, lees het nog maar een keer: mijn naaimachine. Thuis kom ik er veel te weinig aan toe om mijn to-make-lijstje om te zetten in daadwerkelijke creaties, dus ook stoffen en oude riemen werden ingepakt. Om in een franse gîte omgetoverd te worden in (o.a.) een tas.
 
 
 
Ook een tas zelf maken? Zo doe je het:

 



Goede kanten van de 2 lappen op elkaar en dichtnaaien met een zigzagsteek. Voor de stevigheid kun je er met een stiksteek overheen of locken. Hou er rekening mee dat je de bovenkant niet dicht maakt! Sla de bovenkant nu naar binnen en naai dit vast.



 
Knip de riem in 2 delen en naai deze op de tas. En om in het franse gevoel te blijven: Voilá! Je tas is klaar. Het stuk kant heb ik niet gebruikt, maar is heel mooi als afwerkrandje onderaan je tas. Of stik het op de voor- of achterkant. Zo krijgt de tas een brocante-allure.






1 opmerking: