vrijdag 29 november 2013

Pimp je voordeur

De meeste mensen besteden veel aandacht aan het interieur. Dat wil zeggen, de woonkamer. Daar kom je tot rust, praat je bij met je gezin en wordt er geleefd. Toch begint het bij de voordeur. Ik liep in het voorjaar collecte voor het Sport Gehandicaptenfonds en het viel me op dat de entree van het huis een ondergeschoven kindje is in het interieur. Vandaag wat tips om bij het oprijden van oprit al het thuisgevoel te krijgen.



Zo ziet mijn voordeur er uit op dit moment. Een simpele deur met 3 kleine raampjes. Niets bijzonders dus. Ik haalde takken uit het bos en knipte ze met een snoeischaar iets bij. Een tak in je oog is niet zo'n gezellig welkom, laten we maar zeggen ;-). Maak een mooie compositie en maak het niet te groot. Het moet wel praktisch blijven met het naar binnen en buiten gaan. Met visdraad knoop je de takken bij elkaar. Visdraad splijt niet, is nauwelijks zichtbaar en goedkoop. Bevestig een schroef-oogje boven in de deur en ongeveer 50 cm eronder. Eng om schroefjes in je deur te draaien? Mocht je in de toekomst iets anders willen met je deur, dan is een schroefgaatje gemakkelijk weg te werken met een beetje plamuur en verf. Ik heb al jaren 2 schroefoogjes in mijn deur en ze zijn altijd in gebruik. Zorg ervoor dat de takken op ooghoogte hangen en maak ze met visdraad goed vast aan de haakjes op de deur. Nu kun je ze gaan stylen.
 
 
 Er hangt altijd een kaart met tekst aan mijn deur. Door het te lamineren is het weerbestendig. Je kunt ook zakjes gebruiken die je met een plakstrip dichtmaakt (Action). Neem een lijstje die net even kleiner is dan de kaart, maar waar je de afbeelding nog wel goed kan zien. Haal de achterkant en het glas eruit en niet met een tacker (verkrijgbaar voor ongeveer 16 euro bij de doe-het-zelf-zaak) de kaart aan de achterkant van de lijst. Als je het glas erin laat zitten, dan heb je altijd condens tussen de kaart en het glas. Door een schilderijhaakje aan de achterkant van de lijst te spijkeren, kun je de lijst vast maken aan de onderste schroefoog op de voordeur met visdraad. Met de takken er omheen, kan de lijst geen kant op.

 
 De sterren haalde ik bij Intratuin, de bessenrank en de lantaarn bij de Action. De bessenrank zit ook vast met visdraad. In de dikste tak draaide ik ook een schroef-oog. Zo blijft de lantaarn goed vast zitten. Het lijkt erg gezellig met een kaarsje erin.
 
Vragen? Mail dan naar Ontwerpfabriek Snor
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten