vrijdag 13 december 2013

Kerstversiering met cotton balls

 
 
In december ga je van de marsepein en pepernoten in één moeite door naar de kerstversiering. De traditionele kerstboom met dito lichtjes concurreren al een paar jaar met leuke alternatieven. Ik heb dit jaar gekozen voor verlichting met cotton balls. Dit zijn kunststofbollen op een verlichtingssnoer, wat een leuk sfeer effect geeft.  
 
 
 
 
Cotton balls zijn hier en hier kant er klaar te krijgen. Voor 19,95 heb je een slinger van 2 meter met 20 ballen en een schakelaar. De kleur van de ballen kun je zelf kiezen. Deze verlichting is niet alleen met kerst decoratief. Een streng lijkt prachtig in een schaal van hout, zilver of glas, langs de trap of op een dressoir.




Tot mijn grote verbazing zag ik deze cotton balls afgelopen week bij de Hema liggen. 15 Bollen met verlichting voor 10 euro. Het lichtsnoer werkt op batterijen. Dit licht vind ik persoonlijk wat te wit. De bollen kun je er echter afhalen en zijn eenvoudig op een ander snoer te plaatsen. Heel stevig zit het niet, maar dit is ook niet nodig. In mijn alternatieve kerstboom blijft het prima zitten.




Op de bollen zitten heel fijn gespannen draadjes. Ik heb ze met haarlak bespoten zodat het draad wat beter blijft zitten als ik ermee bezig ben. De X-MAS letters komen van Intratuin en heb ik wit geverfd. De honeycomb bollen koop je o.a. hier. Het originele snoer zit in een ander boompje. Ook die wordt gewoon weer gebruikt ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen