zaterdag 3 mei 2014

Moestuin

In mijn puberjaren was ik nogal principieel. Ik schreef werkstukken over projecten van Amnesty International, verzamelde op mijn 10e handtekeningen voor de zieke zeehonden en was vastbesloten om met de Rainbow Warrior op pad te gaan om mistanden in het milieu te bestrijden. Ik zag mezelf op een boerderij wonen met een moestuin, fruitbomen en dieren op het erf.

 
En ja, dan gebeurt er zoiets als ouder worden, studeren, een ander leven krijgen en kinderen die komen. Ik leef en woon alles behalve zelfvoorzienend en al helemaal niet op een boerderij met moestuin. En 2 katten kun je amper "dieren op je erf" noemen. Ik probeer wel mijn afval zoveel mogelijk te scheiden. Telt dat ook? Zonnepanelen op mijn dak is nog een brug te ver, maar een moestuin aanleggen moet toch lukken?

 
Sla en kool uit eigen tuin schijnen veel lekkerder te zijn dan de supermarktversie, het is betaalbaar en je hoeft er geen enorme lap grond voor te hebben.

 

Geïnspireerd door deze prachtige foto's ga ik er toch eens mee beginnen. Al was het alleen maar om een mini principe overeind te houden ;-).

1 opmerking: