zaterdag 24 januari 2015

Schedels in het interieur



Het is best een lugubere accessoire in huis, maar ik kan er niets aan doen. Ik vind ze prachtig en stoer: schedels van waterbuffels. En als je deze foto's ziet, dan snap je waarom.


 
Er staat nog één op mijn verlanglijstje, maar deze schedels zijn niet goedkoop.
 
 
Kleine hertenschedels heb ik wel in huis. Ook zo'n gekke tic van mij. Je kunt eigenlijk concluderen dat ik val voor alles met een gewei.
 
 
 
Ik vroeg me af of deze merkwaardige interesse normaal is, maar het is makkelijk te verklaren. Ik groeide op met een enorme hertenkop in huis. Ooit schoot mijn opa in Indonesië namelijk een hert. Die kwam in een opgezette versie bij ons thuis aan de muur. En al jaren verhuisd hij mee en krijgt hij een prominente plek in het volgende huis. Mijn moeder wees ons op elk hert die we tegenkwamen in de natuur en bij een hertenkamp moesten we altijd even stoppen.  
 
 
Het zou dus eigenlijk vreemder zijn als ik er niets mee zou hebben ;-). Zelfs de afbeeldingen van gewei-achtigen vind ik mooi.
 

 
Ook een schedel in je interieur? Kijk bij Veldzigt, Marktplaats en Landelijke woondecoraties.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen